Gemeenschap van scholen

Als gemeenschap van scholen (GvS) willen wij samen inspireren om te leren, waarbij we inzetten op een breed en passend aanbod waarin ieder kind uniek is, gezien wordt en mag zijn wie hij of zij is.
Door het kind centraal te stellen en mede-eigenaarschap te geven, kijkt onze gemeenschap van scholen niet alleen naar het verwerven van kennis maar zetten we vooral in op een actief en sociaal leerproces. Hierbij staan het creëren van een veilige onderwijsomgeving, waarbij ruimte is voor spelend leren, talentontwikkeling, cultuureducatie en samenwerken met de gemeenschap hoog in het vaandel.

"SAMEN - LEREN - ONTWIKKELEN"

Onze kernwaarden

▪ Veiligheid & geborgenheid
▪ Van binnen naar buiten en buiten naar binnen
▪ Samen groeien en bloeien
▪ Zelfstandigheid - Zelfvertrouwen - Zelfbeeld
▪ Mede-eigenaar van je eigen ontwikkeling

Als GvS Ulestraten - Moorveld willen wij ervoor zorgen dat onze kinderen het beste uit zichzelf kunnen halen, waarbij ze respectvol in verbinding staan met hun omgeving. Daartoe bieden wij een vertrouwde plek om zich voor te bereiden op het voortgezet onderwijs en hun toekomst in de samenleving. We dagen kinderen uit om hun talenten te ontdekken, ontplooien en in te zetten waar mogelijk.

Om er voor te zorgen dat onze kinderen zich optimaal kunnen ontplooien, bieden we binnen onze GVS Ulestraten - Moorveld een duidelijke, overzichtelijke en geborgen omgeving. We geven kinderen inkijk in hun eigen ontwikkeling en leren ze stap voor stap eigenaar te worden van hun eigen leerproces. Hierbij stimuleren we zelfstandigheid, zelfsturing en zelfreflectie.
Door eigentijdse lessen waarbij we gebruikmaken van ontdekkend en onderzoekend leren in samenwerking met onze omgeving, trachten we zoveel mogelijk aan te sluiten bij de intrinsieke motivatie, nieuwsgierigheid en ontwikkeling van kinderen.

(Zie het schooljaarplan voor verdere informatie over de Gemeenschap van Scholen).